A klasszikus kocsikon egy vízszintes rudat kell markolni. Zachary Estes, a londoni City University üzleti iskolájának marketingprofesszora és kollégái azt a mindeddig elhanyagolt szempontot vizsgálták meg, hogy ez a fogás a tricepszet terheli, márpedig ez az izom lélektanilag az elutasítással, egyebek mellett valami nemkívánatos dolog távolabbra tolásával függ össze - olvasható a hvg.hu lapszemléjében.
Ha viszont jobb és bal kézre eső, függőleges markolatokat szerelnek a kocsikra, akkor a bicepsz lép működésbe, annak az aktiválása pedig jó érzéseket kelt, mintha az ember magához vonna vagy átölelne valamit, valakit.
A Journal of Marketing című szaklapban ismertetett londoni kísérletben három napon 2359 vásárlót figyeltek meg. Ebben a mintában a fogantyútól függően 22 vagy 29 fontot költöttek az alanyok.
Ha a megfigyelésből levont következtetés helyes, akkor várható, hogy a kereskedők átalakítják a kocsikat, de Estes a vásárlóknak is üzen: ha kevesebbet akarnak majd költeni, nyúljanak a hagyományos kocsikhoz.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni