Korábban az EASA úgy döntött, hogy nem veszi át az FAA által korábban kiadott légialkalmassági direktívát, azaz nem írja elő a kötelező alkatrészcserét a hibás szériába tartózó PW1100-as hajtóművek esetén. Viszont később mégis úgy döntöttek, hogy a Pratt & Whitney-hajtóműveket kicseréltetik, mivel a vizsgálatok bebizonyították, hogy a hibás tubinalapátok nem elég ellenállók a külső vagy belső forrásból származó törmelékeknek.
Az Airportal.hu - a Flightglobal értesüléseire hivatkozva - arról ír, hogy így 170 darab Airbus A320neo és A321neo esetében mindkét hajtómű a hibás szériából származik, ezért az EASA minden érintett repülőgép esetében előírta az egyik hajtómű cseréjét.
Ez a méretű visszahívás nem összemérhető a Boeing 737 Max típusa miatti kálváriájával.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Gyerekrablók tartják rettegésben az országot, kitört a pánik

Van 4500 millió forint a lakosságnál, Varga Mihály dönt, meddig maradhat ott

Nem vesződnek az árrésstoppal, jöhet az állami boltlánc

Teljes vasúti leállás az egész országban, az oroszok hackelhették meg a rendszert

Kupán vágott egy medvét a fejszés ember, a medveriasztó spray csak utána jutott eszébe: videó

Kitiltanák a villanyautót egy társasházból, itt az újabb konfliktusforrás

Nagy Márton azt mondja, nem lesz leszerelés

Itt az árrésstop mérlege: élelmiszerek százai lettek drágábbak

Egyre több a bukás a forgalmi vizsgákon, valami nem stimmel
