Korábban az EASA úgy döntött, hogy nem veszi át az FAA által korábban kiadott légialkalmassági direktívát, azaz nem írja elő a kötelező alkatrészcserét a hibás szériába tartózó PW1100-as hajtóművek esetén. Viszont később mégis úgy döntöttek, hogy a Pratt & Whitney-hajtóműveket kicseréltetik, mivel a vizsgálatok bebizonyították, hogy a hibás tubinalapátok nem elég ellenállók a külső vagy belső forrásból származó törmelékeknek.
Az Airportal.hu - a Flightglobal értesüléseire hivatkozva - arról ír, hogy így 170 darab Airbus A320neo és A321neo esetében mindkét hajtómű a hibás szériából származik, ezért az EASA minden érintett repülőgép esetében előírta az egyik hajtómű cseréjét.
Ez a méretű visszahívás nem összemérhető a Boeing 737 Max típusa miatti kálváriájával.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek
Leó pápa olyat tett, amire még Ferenc pápa sem volt képes

Brutális veszélyben vagyunk, egyre több daganatos megbetegedés jöhet

Áll a bál Németországban: lelepleződtek a Merkel-éra sötét titkai

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás
Beiktatták Leó pápát, elárulta végső célját

Ha jól fizetett dolgozó szeretne lenni: ez ma a top 5 munkaerőpiaci tévhit

Jó hírt kaptak a túrázók, meghátrált a kormány
