Korábban az EASA úgy döntött, hogy nem veszi át az FAA által korábban kiadott légialkalmassági direktívát, azaz nem írja elő a kötelező alkatrészcserét a hibás szériába tartózó PW1100-as hajtóművek esetén. Viszont később mégis úgy döntöttek, hogy a Pratt & Whitney-hajtóműveket kicseréltetik, mivel a vizsgálatok bebizonyították, hogy a hibás tubinalapátok nem elég ellenállók a külső vagy belső forrásból származó törmelékeknek.
Az Airportal.hu - a Flightglobal értesüléseire hivatkozva - arról ír, hogy így 170 darab Airbus A320neo és A321neo esetében mindkét hajtómű a hibás szériából származik, ezért az EASA minden érintett repülőgép esetében előírta az egyik hajtómű cseréjét.
Ez a méretű visszahívás nem összemérhető a Boeing 737 Max típusa miatti kálváriájával.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

Mégis mi történt itt az állampapírokkal? - Itt az igazság!

„Dögöljenek éhen, ha ilyen hülyék, alig várom a rendszerváltást" – így állt le Budapest

Kitört a pánik az oroszoknál - az ország egyik fő vasúti ütőerét robbantották a levegőbe

Csak egy napig figyelték a kamerák a kórházi dolgozókat

Trump egyre durvábban szabotálja a NASA klímatervét

A CIB Bank is reagált a jegybanki tervre

Nem vicc: totális káosz az autópályákon, szinte vesztegzár alá került a főváros

Zuhanórepülés: percek alatt veszítette el értéke negyedét a Wizz Air
