Csehországban a szállodások és az idegenforgalmi ágazat más szereplői arra számítanak, hogy az idei nyaruk is nagyon nehéz lesz - írja a Radio Praha. Június utolsó hetére szóló foglalások száma a tavalyi fele, nem is beszélve a korábbi évekről. Jan Herget, az állami tulajdonú CzechTourism idegenforgalmi intézet igazgatója arról számolt be, hogy a következő hónapokban fokozatosan több tíz millió koronát költenek az ország utazási célpontjainak külföldi népszerűsítésére.
Az utazni vágyók érdeklődnek a jegyek iránt, de egyelőre nem foglalnak szállást - mondja Herget. A járvány okozta bizonytalanság miatt jellemzően nem foglalnak helyet fél évre előre. A repülőjegyek foglalása alapján várhatóan elsősorban Oroszországból, Olaszországból és az USA-ból utazhatnak turisták idén nyáron Csehországba.
A szomszédos országokból utazók autóval érkeznek, így az ő érdeklődésükről nem lehet képet alkotni a jegyeladások alapján. A tervek szerint tízmillió koronát (140 millió forint) költenek csak arra, hogy Németországban és Lengyelországban reklámozzák a cseh utazási célpontokat, de nem hagyják figyelmen kívül Magyarországot és Ukrajnát sem. A PR-keret összesen 100 millió korona.
Legolvasottabb
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Orosz egyenruhások lépték át illegálisan a NATO határát, az észtek tombolnak, „lelőnék őket”
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Beizzították a traktorokat a felbőszült gazdák Brüsszelben: útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén az eredeti terv helyett
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője