Magyarok, asszonyok és férfiak: egészséges terméket veszek, ha lehet
A felnőtt magyar lakosságnak mintegy fele állítja magáról, hogy "ha lehet, egészséges termékeket vásárol" – állítja a GfK Hungária és a Szonda Ipsos felmérése. A demográfiai vizsgálat döntően igazolja az általános vélekedéseket, miszerint a vásárláskor az egészséges termékeket előnyben részesítők körében felülreprezentáltak a nők, a magasabb státuszcsoportba tartozók, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a 30 évesnél idősebb korosztály.
Az egészséges életmód iránti érdeklődés megmutatkozik a lapolvasási szokásokban és a szabadidő eltöltésének módjában egyaránt: az egészségükkel törődők az ilyen témákat feldolgozó - egészségmegőrzéssel foglalkozó, gasztronómiai, női életmód- és fitneszlapok - magazinok rendszeres vagy alkalmi olvasói, ugyanakkor az átlagosnál intenzívebben - legalább heti rendszerességgel - sportolnak.
A téma iránti érdeklődés, ami tehát egyértelműen tetten érhető a lapolvasási szokásokban és a testedzési hajlandóságban, érdekes módon nem ütközik ki az egészséges termékek fogyasztásában: a teljes lakosság fogyasztása és az "egészséges" életmód hívei között nem mutatható ki szignifikáns különbség.
Égetett szeszesitalt a megkérdezettek 5,1 százaléka fogyasztja intenzíven, a szalonna esetében ugyanez 8,4 százalék. A gabonapelyhek esetében az intenzív fogyasztók aránya 5 százalék volt, míg joghurtot 14,6 százalék eszik rendszeresen.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.