A repülőtér bővítése mellett szóló újabb érvként tálalja a londoni Heathrow vezetősége, hogy az elmúlt hónapban rekordot döntött a légikikötő forgalma - írja a BBC. Nagy-Britannia legnagyobb repülőterén összesen 6,97 millió utas fordult meg júliusban, ami 0,5 százalékkal több a 2013. júliusinál. A múlt hónapban jegyezték fel azt a napot, amelyen a légikikötő történetének eddigi legnagyobb forgalmát bonyolították le.
A nevezetes napon, július 27-én 239 928 utas szállt repülőgépre vagy szállt le arról Heathrow-ban. A Mexikóba indulók, illetve onnan érkezők száma 15,4 százalékkal ugrott meg. Kína esetén 10,4 százalék a növekedés, ami októbertől felgyorsulhat, ugyanis az Air China akkortól duplázza meg járatai számát. Csak a mi repülőterünk tud ilyen óriási utasforgalmat lebonyolítani, erre Gatwick nem képes - állítja John Holland-Kaye, a Heathrow vezetője.
Öldöklő verseny
A nagy versenytárs, Gatwick korábban azt jelentette, hogy a 2014. március 31-ét 12 hónapban közel 36 millió utast szolgált ki, ami 4,8 százalékos növekedés az ezt megelőző egy évhez képest. Ez a repülőtér 147 millió font (194,4 millió euró) profitot ért el egy év alatt szemben a korábbi 116,4 millióval. A bővülés hátterében az áll, hogy a légikikötőt használó légitársaságok, köztük a British Airways és az Easyjet újabb járatokat indítottak innen.
A két légikikötő késhegyig menő harcot vív a londoni repülőtér-bővítésért. Heathrow nemrégiben ajánlott fel 550 millió fontot a harmadik kifutópálya megépítése miatt kárt szenvedőknek. Piaci áruk felett 25 százalékkal nagyobb összeget fizetnének annak a 750 lakástulajdonosnak, akik ingatlanját el kellene venni és többet fordítanának a zajvédelemre is.
Olcsóbb és még olcsóbb
Gatwick állítása szerint a repülőtér második kifutópályájának 7,8 milliárd fontos költsége alacsonyabb az előbbi projekt költségénél. Emellett ez a bővítés csak 14 ezer embert érintene, míg a heathrow-i 240 ezret. Megígérték azt is, hogy a beruházás nyomán nem emelnék a reptéri illetékeket, viszont 120 ezer új munkahelyet teremtenének.
A harmadik lehetőség a Heathrow repülőtér két kifutópályájának bővítése. Ezzel megszűnhetnének a éjszakai repülési kvóták. E projekt támogatói több tízmilliárd fontos gazdasági hasznot és 19 ezer új munkahelyet ígérnek. Az illetékes bizottság 2015-ben ígér döntést az ügyben, a fejlesztés időtávjára jellemző, hogy Gatwick egyik érve saját maga mellett az, hogy öt évvel hamarabb lehet kész az új kifutópályája, mint ha Heathrow-t bővítik.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem