A meg nem nevezett közlekedési minisztériumi forrásokat idéző hír szerint nagy az érdeklődés, eddig több mint három cég jelezte érdeklődését. Ezeket szintén nem nevezték meg.
Egy-egy koncessziós szerződésért 2,5-3 milliárd eurót kell fizetniük majd az érdekelteknek, a megvenni kívánt koncesszió hosszától függően. Ezek harminctól ötven évig terjednek majd.
A kormány a bevételt elsősorban az elmúlt évek gyors és látványos autópálya-építéseiből származó, kamatok nélkül több mint 4 milliárd eurós adóssága törlesztésére akarja költeni.
A horvát utak és autópályák dolgozóinak szakszervezete (NCS) októbertől aláírásokat gyűjt, hogy népszavazás dönthessen a koncesszióba adásról. A szakszervezet szerint a lakosság 60-70 százaléka ellenzi a nemzeti vagyon koncesszióba adását, már csak azért is, mert az üzemeltetők első intézkedése biztosan az lesz, hogy emelik az autópályadíjat - idézte a szakszervezet kifogásait a HINA.
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Egy hét múlva már senkinek sem lesz TB kiskönyve, ezt kell tenni
Orbán Viktor: Ha nincs Fidesz, nincs party
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Orbán Viktor üzenete olyan helyről jött, amire sokan nem számítottak
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump