A nürnbergi piackutató intézet szeptemberi fogyasztói hangulatindexe 10,9 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabbra nőtt az augusztusi 10,8 pontról és a tavaly szeptemberi 10 pontról. A barométer már öt hónapja folyamatosan emelkedik - írta az MTI.
A fogyasztók vásárlókedve töretlenül jó, és jelentősen erősödött készségük drága árucikkek, így autók és bútorok beszerzésére - mondta Rolf Bürkl, a GfK szakértője.
Kapcsolódó
A fogyasztók jövedelmük várható alakulását is optimistán ítélik meg, az ezt jelző mutató 0,5 ponttal 61,4 pontos rekordszintre emelkedett, ami egyértelműen a rendkívül kedvező munkaerőpiaci helyzetnek köszönhető.
A jövőt illetően azonban már nem ekkora az optimizmus, a konjunktúrát illető várakozásokat tükröző index 14,2 ponttal 30,4 pontra esett. A dízelmotorok jövőjéről folyó németországi vita és a geopolitikai feszültségek, így a koreai válság megterheli a hangulatot.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Örömtánc a Vatikánban: Leó pápa visszaállította a konklávé bónuszát, amelyet Ferenc pápa eltörölt

Már a Fideszben is feltűnt, hogy több mint hatszáz napja futnak Magyar Péter után

Így spórolnak titokban a párok a szakításra

Rettegésben a németek: még csak most jönnek a tömeges elbocsátások

Teljesen átalakul a Google keresőmotorja: érkezik az AI-chatbot

Vérfagyasztó támadás érte Kijevet

Devizahitelek: az OTP és a horvát állam rendezte a vitás kérdéseket

A „lugging” jelenség az autósok pénztárcájának legnagyobb ellensége

Törvény születhet a kötelező pénztárakról
