Az ISA egyes változatai már jó pár éve több új autóban is megtalálhatók, az újdonságot nem a technológia jelenti, hanem annak kötelezővé tétele. A rendszer a GPS segítségével meghatározza az autó helyzetét, az autó kamerái pedig leolvassák a sebességkorlátozó táblákról az aktuális értéket, és annak túllépésekor aktivizálják magukat - olvasható a portálon.
Az egyik megoldás az, amikor az autó a műszerfalon és/vagy hangjelzéssel üzen a sofőrnek, a drasztikusabb verziókban azonban a gázpedált is manipulálják. A fékekhez ugyan nem nyúl a rendszer, de gyorshajtáskor hirtelen elveszi a motorerőt, és a sofőr hiába nyomja a gázpedált, nem tud gyorsítani. Egy másik verzióban vibrálni kezd a pedál a sofőr talpa alatt.
Az övbecsatolás hiányát jelző idegesítő (de hatásos) pittyegés mindennapi tapasztalatából már lehet következtetni arra, hogy milyen a rendszer. Az ISA a jelenlegi formájában viszonylag könnyen kikapcsolható, pillanatnyilag nem kötelező a tényleges használata, és van egy olyan változata is, amikor erőteljes padlógázra a motorerő visszanyerhető. Ez utóbbit leginkább az indokolja, hogy a motorerő elvétele akár veszélybe is sodorhatja az autó utasait, ha például előzés közben lépik át a sebességhatárt.
Az ISA kötelezővé tételével kapcsolatban óriási viták folytak az elmúlt időszakban az autógyártók és a közlekedésbiztonsági szervezetek között (és egyelőre nem is lehet tudni, hogy milyen változatokban lesz kötelező alkalmazni).
Legolvasottabb
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni