Idén tavaszra 43 százalékra esett vissza a szlovák élelmiszerek aránya a hazai üzletekben, betetőzve az évek óta tartó folyamatot - derült ki a Szlovák Élelmiszeripari Kamara (PKS) megrendelésére készült felmérésből, amit a pozsonyi Új Szó ismertetett. A GfK piackutató által készített felmérés szerint a szlovákiai üzletekben évek óta alacsonyabb a hazai élelmiszerek aránya, mint a szomszédos országok esetében.
Szlovákiában a diszkontüzletekben és a legnagyobb forgalmat bonyolító hipermarketekben volt a legalacsonyabb (29-43 százalék közötti) a hazai élelmiszerek aránya, míg a kisebb üzletekben (60 százalék) meghaladta az országos átlagot. Az egyetlen pozitívum, hogy idén lassult ez a folyamat, a tavalyihoz képest csak egy százalékkal esett vissza a 2011-ben még 50 százalékos arány.
Daniel Poturnay, a PKS elnöke rámutatott: Szlovákiában a szektor anyagi támogatásának szintje tavaly egy harmincada volt a dániainak, és a környező országokban sokkal magasabb szinten van "a lakosság fogyasztói nacionalizmusa", ez is a magyarázata annak, hogy ott magasabb a hazai élelmiszerek aránya mint Szlovákiában. Az okok közé sorolta azt is, hogy egyes szomszédos országokban, például Magyarországon sikeresebb a hazai gyártók érdekérvényesítése.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze