A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
A projekt a "Budapest vasúti átjárhatósága" címet viseli. Ennek része a Déli pályaudvar térségén keresztül, a Nyugati pályaudvarhoz vezető, új vasúti összekötő alagút, amely - a nyomvonaltól függően - 4-7 kilométer hosszú lehet és két vágány fut benne.
Kapcsolódó
A megvalósíthatósági tanulmány része a Nyugati pályaudvar központi pályaudvarrá alakítása, továbbá a vasútüzem működési körülményei fejlesztésének előkészítése, és a vasúti üzem alól felszabaduló területek funkcióváltása is. Az utóbbi barnamezős tömbök legalább 350 hektárt tesznek ki.
A nyertessel november 27-én kötött szerződést az ajánlatkérő.
Indult még a tenderen - közös ajánlattevőként - a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és ügynöki Kft., valamint a francia Egis Rail is.
Legolvasottabb
Meghökkentő felszólítással állt elő Trump: visszakéri a fel nem robbant bombáját
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Szakértő: ha Orbán Viktor így folytatja, csak a félelem marad utána
Orbán padlógázzal tolja a háborús tartalmat: most azt is elárulta, mikor jön az EU-Oroszország összecsapás
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Már nem készpénzt kérnek karácsonyra a fiatalok: megdöbbentő dolgot írnak helyette a kívánságlistára