A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) pályázatot írt ki egy jövőbeni lehetséges vasúti alagút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére, ami a Kelenföldi pályaudvart és a Nyugati pályaudvart kötné össze - írja az Index.
A kormányzati szerv szerint a cél az, hogy a főváros alatt áthaladó vasútvonal révén az elővárosokból érkezők közlekedési lehetőségei javuljanak. Arra, hogy többen válasszák a vasúti tömegközlekedést az ingázók közül két lehetőség van: vagy a fejpályaudvarok fejlesztése, vagy azok összekapcsolása. A BKF most utóbbira írt ki pályázatot, hogy egy új vonalszakasz és Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznait felmérjék.
A terv egyébként nem új, már korábban 1000 milliárdos költségtervvel gondolkoztak egy a Nyugati és a Déli pályaudvarokat összekötő vonalban. Most utóbbi helyett azért a még távolabbi Kelenföldi állomás a célállomás, mert a tervek szerint a Déli megszűnne a felszínen. A portálnak a szervezet vezetője, Vitézy Dávid azt mondta, az alagút valószínűleg a Hegyalja úttól a Dózsa György útig tartana, de épp az a tanulmány dolga, hogy ezt konkrétan kijelölje.
Az elővárosi forgalomban a vasúton ingázók száma akár 70 százalékkal is növelhető a Budapesti Vasúti Stratégia megállapításai és forgalmi modellezése szerint. Ennek kiszolgálásához azonban több vonatra van szükség, amelyek több kapacitást igényelnek. Hasonló földalatti megoldást több nagyvárosban, így Lipcsében és Moszkvában is alkalmaznak.
A főváros közlekedésének átalakítását célzó nagyszabású terveiről Vitézy Dávid korábban hosszan mesélt a Napi.hu-nak adott interjújában.
"Dugóban ülni ma konkrét gazdasági károkozás, és az életünkből is éveket vesz el"
Az elmúlt években a közösségi médiában posztolt fotóin a világ különböző nagyvárosainak vasúti, metró, busz- vagy más pályaudvarai, illetve közlekedési konferenciák molinói adták a szelfi-hátteret. Vitézy Dávidtól azt kérdeztük, hogy a nagyvárosok problémái összehasonlíthatók-e; illetve a Tel-Aviv közlekedési káoszára adott válaszok használhatók-e Thesszalonikiben és Tokióban.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Eurómilliárdos veszteséget halmozott fel a Magyarországon is leépítő autóipari beszállító

Előbb-utóbb elgondolkodnak a láncok tulajdonosai, hogy érdemes-e Magyarországon maradni

Hidegzuhany jött a németek csoda fegyvergyártójára

Új katonai szövetség alakult a Balkánon: máris nagy az aggodalom

Ön elsőre is értette Varga Mihály diplomatikus utalását?
Hunyadi László: Felül kell vizsgálni az állami támogatási szabályokat

Nem tudnak menekülni az antarktiszi tudósok, a csapat egy tagja félelemben tart mindenkit

„Süvít, mint egy hajtómű", lemond Vucic, ha kiderül, hogy bevetették - perdöntő felvételek jöttek ki
Trump újabb ötlettel sokkolta Zelenszkijt: az Egyesült Államok átveheti az ukrán atomerőműveket
