A Magyar Közlönyben megjelent rendelet a hivatalos iratok postai kézbesítéséről szóló 2012-es jogszabályt módosítja.
A módosító rendelet feltételesen fogalmaz akkor, amikor kimondja, hogy az egyetemes postai szolgáltató (a Magyar Posta Zrt.) a hivatalos irat feladásához elektronikusan visszakereshető, elektronikus formában rögzített adatbázist előállító elektronikus alkalmazást hozhat létre. Ehhez a hivatalos iratok feladói ingyen férhetnek hozzá, sőt a használata számukra kötelező lesz. Ez azt jelenti, hogy a tértivevényes iratokat elektronikusan lehet nyomon követni.
A második értesítőben megjelölt átvételi határidő eredménytelen elteltét követően a posta az elektronikus dokumentumon feltüntetendő "nem kereste" jelzéssel a feladónak visszaküldi az iratot.
Az eredeti rendelet úgy szólt, hogy a posta 2020 első napjáig köteles a hivatalok rendelkezésére bocsátani a tértivevényeket, azt követően a hivataloknak kell azokat előállítaniuk. A mostani módosítás megengedi, hogy a posta által készített tértivevényeket 2020. június 30-ig használják a hivatalok.
A rendelet 2020. január 1-jén lép hatályba.
Legolvasottabb
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Orbán Viktor ennek nem fog örülni: ekkor csatlakozhat Ukrajna az Európai Unióhoz
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után