A piackutató által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport nyolc hónapi forgalma mintegy 905 milliárd forint, melyen belül kiemelkedően nőtt a jégkrém mellett kávé, tejföl, margarin és ostyaszelet kiskereskedelmi bevétele. Mennyiség szempontjából a 10 milliárd forint forgalom feletti kategóriák közül értékét tekintve a legnagyobb a növekedés vodkánál (22 százalék) mérték, de jól szerepelt a jégkrém (17), a margarin (6), a sör és a tejföl (4-4), a sajt, az ásványvíz és a túró (3-3), valamint az étolaj (2) is.
Az eladáshelyek súlyánál figyelmet érdemel, hogy a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan őrzik 27 százalékos piaci részesedésüket. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója 33 százalékról 35-re emelkedett, a két százalékpontos különbséget a 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzlettípustól vette el, amelynek részaránya gy 30 százalékra változott.
Regionálisan szembetűnik, hogy a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi régió - értékben mért - piaci részesedése 35 százalékról 34-re csökkent, egyik nyolchónapos periódusról a másikra. Viszont Északkelet részaránya 19-ről 20 százalékra emelkedett.
Legolvasottabb
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Reklámozni kell a sírhelyeket, annyira nem kell senkinek
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Ketyeg az óra karácsony előtt – mutatjuk, mikor és hol lehet még ügyet intézni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!