A Malév esete az utazási csomagok esetében vis maiornak tekinthető, így az utazási irodákat nem terheli felelősség vagy visszatérítési kötelezettség - mondta Molnár Gabriella. Hangsúlyozta: az irodáknak azonban nem érdeke, hogy ne szervezzék meg az utakat, ezért mindent megtesznek, hogy lehetőleg hasonló kondíciókkal el tudjanak utazni az ügyfelek.
Elsősorban a nagy jegyértékesítő utaztatókat éri valós kár a Malév leállása miatt, hiszen még a múlt év után járó jutalék visszatérítését sem kapták meg - közölte. Hozzátette: az irodáknak a légitársaság felé depozitot kellett fizetni a csomagutaknál, és azt, hogy ezt az összeget "le tudják-e nyelni" vagy megpróbálják áthárítani az utasokra, az irodák döntik el. A MUISZ azzal számol, hogy komolyan 10-15 irodát érint ez, de ez a veszteség nem olyan mértékű, hogy bármelyik irodát is padlóra küldené - jegyezte meg az elnök.
Eitmann Norbert, a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke elmondta: a Malév leállása kapcsán eddig 1200 panasz érkezett hozzájuk, ebből 200 külföldi.
Legolvasottabb
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Andrej Babis: Nincs pénzünk más országok számára
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben