Mindössze a robogók 15-20 százaléka után fizetnek rendszeresen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), pedig évi háromezer forint körüli összegért elérhető a konstrukció a FBAMSZ adatai szerint.
Sok esetben nem tudják a tulajdonosok, hogy kötelezően biztosítást kell kötni, míg mások tudatosan spórolják meg az évi párezres költséget. Ezzel viszont büntetést kockáztatnak, hiszen a rendőrség közúti ellenőrzés keretében ellenőrizheti a kgfb meglétét. Sőt, a biztosítással nem rendelkezőknek saját zsebből kell megtéríteniük az általuk okozott kárt, ami átlagosan 350 ezer forint, személyi sérülés esetén pedig milliós nagyságrendű is lehet.
Kapcsolódó
A károsultak számára biztosíték, hogy a MABISZ Kártalanítási Számlája fizeti ki számukra a kárt, melyet majd később hajt be annak az okozóján. (Ezt a díjemelést nem úszhatják meg az autósok.)
Javítható lenne a biztosítási arány, ha a robogókat kötelezően rendszámmal látnák el, hiszen akkor a kgfb megléte nem csak közúti ellenőrzés keretében lenne ellenőrizhető, továbbá a járművek is beazonosíthatók lennének ha elhagyják a baleset helyszínét - véli a FBAMSZ.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra