A Hableány az esemény idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra - állapították meg a szakértők a portál szerint.
Az Index információ szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, már az előző hajóbizonyítványba is bekerült. Ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.
A magyar dunai hajó közel sem volt olyan műszaki eszközökkel felszerelve, mint a Viking Sigyn szállodahajó. A dél-koreai turistákat szállító városnéző hajón például radar sem volt, ami nagyban segítette volna a mozgását olyan időjárási körülmények között, mint amilyenek a baleset idején is voltak. A kormányállásából "a körkilátást pedig a felső fedélzeten elhelyezett ponyva és kémény részben korlátozta."
Miközben a Viking Sigyn valószínűleg nem jelezte, hogy előzni akar, az elkészült szakértői vélemény szerint a Hableány sem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. A hajózási szabályok szerint egy hajónak ugyanis akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.
Legolvasottabb
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Újabb török harci járművek érkezhetnek Magyarországra
Érkezett egy egészségügyi ígéret karácsonyra
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Valami történt az olaj árával
Elrendelték a cunamiriadót, óriási földrengés rázta meg Japánt
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Orbán államtitkára megfejtette, miért férgesek a csokimikulások