A nyílt tenderfelhívás az uniós közbeszerzési közlönyben jelent meg.
A projekt célja, hogy Magyarország (és Európa) északnyugat – délkeleti vasúti szűk keresztmetszetét jelentő budapesti Déli vasúti összekötő hidat tehermentesítse. Ezért létesüljön egy fővárost elkerülő új, a Dunát keresztező országos közforgalmú, egybefüggő és villamosított vasúti kapcsolat (ez lesz a V0). Az új vasúti pálya tervezési sebessége 120–160 kilométer, óránként.
A Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége megbízásából 2012-ben készült már koncepció a V0-ra, amely a nyomvonalat is tartalmazta. A nyomvonal Bodajk és Ceglédbercel között 120 kilométer, míg Bodajk és Győr között 60 kilométer hosszú. A mostani tender nyertesének ezt a változatot is vizsgálnia kell.
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasúti közlekedésfejlesztésre vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány készítéséből legalább nettó 750 millió forint árbevétele származott.
Az ajánlattételi határidő május 13. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség is.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot