Az internet szigorú szabályozását a megkérdezettek közel fele támogatja - mondta Zala Mihály, az EY információbiztonsággal foglalkozó vezetője a közleményben. Hozzátette: a cégeknek biztosítaniuk kell, hogy meg tudják védeni ügyfeleik adatait a hekkerektől és megfelelően használják fel a rájuk bízott személyes információkat. Aki ezt nem tudja garantálni, attól a jövőben könnyen elpárolhatnak a vevői - tette hozzá a szakember
A kutatás szerint a járvány hatására az emberek csaknem fele egyre többet internetezik otthonról. A kijárási korlátozások alatt számos olyan felhasználó indított videóhívásokat (25 százalék), használt egészségügyi szolgáltatásokat (20 százalék), valamint vett részt online oktatásban (18 százalék) a lakásából, akikre ez korábban nem volt jellemző.
Kapcsolódó
A világhálón töltött idő emelkedésével a felhasználók tudatosabbá is váltak. Ma már sokkal jobban tartanak az emberek az internetezés egészségügyi hatásaitól (41 százalék), mint a veszélyhelyzet előtt, és kifejezetten óvatosak (39 százalék), ha online kell megosztaniuk személyes adataikat. A megkérdezettek majdnem fele kevesebbszer használná okostelefonját és negyedük az előfizetett streaming-szolgáltatásai számát csökkentené.
A válaszadók 42 százaléka szerint már jelenleg is túl sokat költ tartalomra, míg az otthonok több mint felében (53 százalék) különösen fontos, hogy minél kevesebbet fizessenek ki kommunikációs szolgáltatásokra.
Legolvasottabb
Aranyvasárnapi sokk az utakon: brutális forgalom bénítja a legfontosabb autópályákat
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Ha ilyen teát vett, azonnal vigye vissza: veszélyes anyag került bele
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta