A képviselő egyeztetett a lehetséges nyomvonalról és a beruházás ütemezéséről a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ZRt. (NIF) vezérigazgatójával.
A beruházás 2014-ben már majdnem megvalósult, de részben lakossági tiltakozások miatt akkor nem épült meg az út. Többen is aggályaikat fejezték ki a siófoki önkormányzat által elfogadott nyomvonallal szemben, sőt aláírásgyűjtéssel is tiltakoztak ellene. Problémaként merült fel az is, hogy a tervekben szereplő műszaki tartalom rendkívül megdrágította az építkezést, így a kivitelezés forráshiány miatt nem indulhatott el.
Kapcsolódó
A tervezéshez szükséges pénz megérkezett a NIF-hez, most ki kell választani a tervezőt, véglegesíteni kell a nyomvonalat, el kell készíteni a környezetvédelmi látásvizsgálatot, a kivitelezési terveket, le kell folytatni az engedélyezési eljárásokat, szükség lehet területszerzésre és régészeti munkákra is. Lengyel Róbert, Siófok polgármestere szintén üdvözölte a beruházás elindítását a Facebook-oldalán.
Hét évvel ezelőtt a tehermentesítő út első szakaszát 430 méter hosszan tervezték megépíteni a 65. számú főút és a Kele utca között, kerékpár- és gyalogúttal együtt, a Sió-csatorna feletti részt egy acél szerkezetű híddal megoldva. A közbeszerzési eljárást a Közgép Zrt. nyerte el.
Legolvasottabb
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Csőd, jogállam, handabanda: puskaporos hangulatban vitáztak Budapest büdzséjéről
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni