A Dacia autóipari vállalat, a francia Renault csoport tagja arról számolt be, hogy járműeladásai éves szinten 24,2 százalékos növekedést értek el az év első hat hónapjában.

A Renault csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia

január és június között 345 432 autót értékesített világszerte az előző év azonos időszakában jegyzett 277 885 után.

A tavalyi év járműeladásait jelentősen érintette a Covid-világjárvány miatti intézkedések folytán kialakult alkatrészhiány.

A Dacia mind a négy fő modelljének értékesítése bővült az év első felében, a Joggeré 130 százalékkal éves összevetésben.

A kínai gyártású Dacia Spring, az egyik legolcsóbb elektromos modell a francia piacon, 38 százalékos eladásbővülést ért el,

míg a Sandero eladásai 24 százalékkal emelkedtek éves bázison.

A magas hitelkamatok és az árfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt sok országban gyengült a kereslet, azonban a Dacia márka megfelelő alternatíva lehet az árérzékenyebb vevők számára –derült ki Xavier Martinet, a Dacia marketing-, értékesítési és operatív igazgatójának nyilatkozatából.

A javuló tendencia ellenére azonban az ellátási láncban kialakult problémák továbbra is fennállnak, ami 20 ezerrel csökkentette a Dacia Sandero modell marokkói gyártását az év első hat hónapjában – tette hozzá Xavier Martinet.

Megjöttek az első féléves autóeladási adatok: egy márka mind felett

A hagyományos amerikai autógyártók százalékosan szépen növelték elektromos autó eladásaikat, de ez darabszámban még szerény érték, meg is előzte a General Motorst a Hyundai. Míg Kínában megszorongatják a Teslát a helyi gyártók, Amerikában egyelőre nincs mitől tartania Elon Musk cégének. Bővebben>>>