A hazai édességgyártók múlt évi nettó bevétele 207 milliárd forint volt szemben a 2013-as 177 milliárddal - idézte a Világgazdaság a Nemzeti Cégtár adatait. A trend várhatóan folytatódik már csak azért is, mert egy friss kutatás kimutatta: majdnem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek.
A vásárlók egyre inkább a jó minőségű termékeket keresik, a legjobban a magas kakaótartalmú csokoládék és az újdonságnak iránt nőtt az érdeklődés. Érdekes, hogy a puha és a gumicukor népszerűsége például nő, míg a kemény cukorkáké nem.
Kapcsolódó
A népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott az ágazatban, amiből nehezen lábalnak ki a cégek. Mivel ez az adónem jövőre átlagosan 20 százalékkal nő, megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek.
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Nehéz helyzet elé került az Audi Hungaria, fájdalmas lépések jöhetnek
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Tömegmészárlást terveztek a karácsonyi vásáron, az Iszlám Állam áll a háttérben