Ami a forgalmi engedélyt illeti, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény vonatkozó passzusa kiegészül egy olyan sorral, hogy a “jármű magyar hatóság által kiállított hatósági engedélyét a belföldi forgalomban a vezetőnek nem kötelező magánál tartania”.
A jogosítványt illetően pedig úgy módosul a szabály, hogy “engedéllyel vagy az engedély-nyilvántartásba bejegyzett érvényes vezetési jogosultsággal” kell rendelkezni. Ehhez indokolásként azt fűzi a tervezet, hogy “ha a vezetői engedélyt belföldön már nem lesz kötelező a polgárnak magánál tartania, akkor a vezetési jogosultsága az engedély-nyilvántartásba bejegyzett érvényes vezetési jogosultság alapján ellenőrizhető, a szövegcserés módosítás erre irányul” - írja a lap.
Csak lekövették a fejlesztéseket
A Telex kérdésre nemrég az ORFK is megerősítette a fenti értesülést, és felhívják a figyelmet, hogy a rendőrök évek óta elektronikusan ellenőrzik a Belügyminisztérium nyilvántartásában szereplő adatokat a náluk lévő többfunkciós kéziszámítógéppel. Vagyis a törvénymódosítás tulajdonképpen csak lekövette az informatikai fejlesztéseket.
A változás érdekes mellékhatása, hogy aki nem a saját vagy az általa üzemben tartott autó volánja mögött ül, annak sem kell külön készülnie az új helyzetre, ugyanis régóta nem kötelező úgynevezett kölcsönadási szerződést kötni az autó tulajdonosával vagy üzembentartójával.
Legolvasottabb
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Lezárta a kapuit Berlin, kemény döntést hoztak a német hatóságok
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Utazási rémálom jön karácsonykor, sztrájkok miatt leáll fél Európa
Suttyomban halmozódik fel az olaj, Oroszország lehet a nagy vesztese
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron