Átfogó, országos vizsgálatot végzett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amelynek keretében hatvan hazai weboldal kommunikációját tekintették át a hatóság munkatársai.
A vizsgálat fókuszában a ruházati termékekre, a kozmetikumokra, a tisztítószerekre, valamint a napi fogyasztási cikkek csomagolásaira vonatkozó zöld állítások voltak.
Az elemzés eredményei szerint a magyarországi vállalkozások hosszú értelmezésekkel, és nem rendszerezett módon kommunikálnak a fenntarthatóságról.
Valóban környezetbarát?
A GVH szerint a cégeknél gyakoriak az általános jellegű állítások (például „zöld”, „környezettudatos”), úgy, hogy ezek alátámasztása már nehezen található meg az adott honlapon, vagy csak angolul jut el a fogyasztóhoz, gyakran az anyacég weboldalán.
Több esetben a környezetvédelem érdekében tett lépések a vállalkozás üzletpolitikájának leírásában szerepelnek, nem pedig a termékekre vonatkozó, pontosan alátámasztott állításokként.
A GVH vizsgálata ugyanakkor pozitív példákat is talált a magyarországi vállalkozásoknál, ilyen például a zöld állítások értelmezését segítő „fenntarthatósági szószedet”, vagy a cég környezetvédelmi aktivitásának átlátható, és közérthető bemutatása.
A 2022 novemberétől 2023 nyárig végzett átfogó piaci elemzés célja, hogy szempontokat adjon a jogalkotó számára egy egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetéséhez, amellyel erősödhet a fogyasztók bizalma a fenntarthatósági állításokban.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Magyar Péter: Kiállunk a fuvarozók mellett, elfogadhatatlan a brutális díjemelés
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Valósággá tette a Google a sci-fit: csak egy fejhallgató kell, nincs szükség többé nyelvtudásra