greenwashing

10.
31.
21:46
Digitális ikrek és avatarok, tech-trendek: 2024

Digitális ikrek és avatarok, tech-trendek: 2024

Digitális ikrek, a zöldmosás leleplezése, kvantuminformatika – a bestsellerek szerzőjeként, és a digitális technológiák szakértőjeként ismert influencer, Bernard Marr szerint 2024-ben az új technológiák további rohamos terjedése egyre inkább elmossa majd a realitás és a virtualitás határait.

Szerző(k): Economx
10.
12.
08:07
Hogy előzzük meg a kamuzást? Zöldnek mondja magát a cég, de csak „zöldre mosott”

Hogy előzzük meg a kamuzást? Zöldnek mondja magát a cég, de csak „zöldre mosott”

Igen biztató, hogy a zöldkötvény kibocsátások száma év végére eléri az ezermilliárd dollárt, ám a dinamikus növekvő piac miatt sok vállalat és befektetési forma csak kamuzik, és valójában nem felel meg a feltételeknek.

Szerző(k): Drávucz Péter
08.
22.
15:55
Nem minden zöld, ami fénylik

Nem minden zöld, ami fénylik

Számos fajtájú és mélységű fenntarthatósági elköteleződéssel bíró befektetéssel találkozhatunk napjaink nemzetközi és hazai tőkepiacán, amelyek különböző mértékben járulnak hozzá a környezet védelméhez. Sokszor azonban nem könnyű felismerni, hogy egy konstrukció ténylegesen mennyire járul hozzá a klímavédelemhez. Ebben segíthet a Magyar Nemzeti Bank által 2023-ban elindított Zöld Pénzügyi Termékkereső platform.

Szerző(k): Economx
06.
23.
15:53
Új fürdőruhát venne? Gondolja át még egyszer!

Új fürdőruhát venne? Gondolja át még egyszer!

Ahogy az élet minden területén, a ruhaiparban is egyre inkább dívik a környezettudatos vásárlás. A fürdőruhájuk kiválasztásakor is sokan keresik a fenntartható ökocimkéket. A zöldre mosás (greenwashing) témaköre azonban ezen a területen szó szerint értendő, a ruhadarabok mosásakor ugyanis mikroműanyagok kerülhetnek a vizeinkbe, így nem árt résen lenni.

Szerző(k): Csernik-Varga Adrienn
06.
14.
19:14
A sportmosás lavinaként terjed a világban, de akad ezzel egy kis gond

A sportmosás lavinaként terjed a világban, de akad ezzel egy kis gond

A sportswashing nem más, mint a greenwashing legújabb formája, azaz a PR-taktikák azon csoportja, amelynek célja, hogy a vállalatokat és egyre inkább egyes országokat környezetbarátnak tüntessenek fel anélkül, hogy a környezetszennyező hatásuk csökkentésének érdemi munkáját elvégeznék.

Szerző(k): Horváth Tibor