Egyre több cégvezető teszi fel magának a kérdést, miszerint
VAJON MIÉRT NEM HOZZÁK MÁR A VÁRT EREDMÉNYEKET A KORÁBBAN JÓL BEVÁLT MARKETINGSTRATÉGIÁK?
A kampányaik egyre kevésbé hatásosak, a vásárlók figyelme szétszórt, az üzeneteik pedig gyakran a digitális zajban vesznek el, ahelyett hogy a valódi célcsoporthoz jutnának el. A kommunikációs stratéga szerint a kulcs a gyökeresen új megközelítésben, a személyre szabott kommunikációban és a mesterséges intelligencia tudatos, stratégiai használatában rejlik.
A digitalizáció előretörése, az AI szinte minden iparágba való integrációja és a vásárlói elvárások gyökeres átalakulása, ezek mind hozzájárultak ahhoz, hogy a vállalatoknak újra kell gondolniuk, hogyan, mikor és legfőképpen kihez szólnak
– fogalmaz Magdó Emil, a Grafcom alapító vezetője.
A személyre szabott kommunikáció nem csupán egy újabb technológiai hóbort, hanem alapvető szemléletváltás, amely közvetlenül érinti az ügyfélélményt, és ezen keresztül a márkák üzleti eredményeit.
A Press Release Services adatai alá is támasztják mindezt:
A FOGYASZTÓK 81 SZÁZALÉKA EGYSZERŰEN FIGYELMEN KÍVÜL HAGYJA AZ IRRELEVÁNS ÜZENETEKET, MÍG 96 SZÁZALÉKUK NAGYOBB VALÓSZÍNŰSÉGGEL VÁSÁROL OLYAN MÁRKÁKTÓL, AMELYEK SZEMÉLYRE SZABOTTAN KOMMUNIKÁLNAK VELÜK.
Sőt, a vásárlók 90 százaléka még több egyénre szabott tartalomra vágyik.
És ugyan ma már szinte minden cég jelen van a digitális térben weboldallal, közösségimédia-profilokkal és online hirdetésekkel, de Magdó Emil szerint mindez édeskevés.
A hatalmas digitális zajban nem mindegy, hogy hogyan használjuk ezeket a felületeket célzott kommunikációra. Az egyénre szabott üzenetek és az AI alkalmazása már nem a távoli jövő ígérete, hanem a jelen legnagyobb lehetősége.”
A proaktivitás mindenek előtt való
A mesterséges intelligencia és az úgynevezett prediktív analitika lehetővé teszi, hogy a vállalatok ne csak reaktívan válaszoljanak a piaci változásokra, hanem proaktívan, előre lássák a vásárlói igényeket.
A valódi áttörés az, ha a megfelelő üzenetet, a megfelelő időben, a megfelelő csatornán keresztül juttatjuk el a megfelelő személyhez
– magyarázza Magdó Emil, hozzátéve, hogy sokan új csodafegyverként tekintenek az AI-ra, miközben valójában már évek óta velünk van, rengeteg folyamatot hosszú ideje AI-alapú algoritmusok működtetnek a háttérben. Ezek a rendszerek, ha tudatosan és stratégia mentén működünk velük együtt, óriási segítséget nyújthatnak a marketing hatékonyságának növelésében.
NEM KELL MEGIJEDNI ATTÓL, HOGY EGYRE TÖBB TARTALOM AI ÁLTAL GENERÁLT, DE AZ EMBERI STRATÉGIAI GONDOLKODÁST, A KREATIVITÁST ÉS AZ EMPÁTIÁT SOSEM SZABAD ELHAGYNI.
Az AI átvette ugyan a fő koordinátor szerepét a rendszerben, de a karmester mindig az ember marad, ezért a weboldalak, közösségimédia-posztok és termékkommunikációk stratégiai újragondolása és újrastrukturálása elengedhetetlen – vélekedik a szakértő, aki szerint azok a vállalkozások, amelyek tudatosan építik koncepciójukat, megértik ügyfeleik valódi motivációit, és képesek a technológiai eszközöket stratégia mentén okosan alkalmazni, hosszú távon is fenntartható növekedést és valódi versenyelőnyt érhetnek el.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat