Lehetővé teszi a hirdetők számára webhelyének használatát a világ legnagyobb online-bolhapiaca, az eBay Inc. Az eBay.com oldalainak eddig kevesebb mint egy százalékán voltak reklámok. A hirdetésszervezést az America Online Inc. (AOL) internetszolgáltatóval való szerződés alapján az utóbbi cég apparátusa végzi.
Megnyílik az eBay.com website a hirdetők előtt - jelentette a The Wall Street Journal Europe. Az eddig gyakorlatilag csak az online-bolhapiacán folyó adásvételek után szedett tranzakciós díjaiból élő eBay Inc. ezzel nagy lépést tesz egy további, gazdag jövedelemforrás kialakítása felé. Az e-kiskereskedőnél eddig csak két alkalmazott foglalkozott reklámszervezéssel és az oldalaknak kevesebb mint egy százalékán jelentek meg hirdetések. A cég egyelőre nem szervez saját értékesítési részleget, hanem megállapodott az Amerika Online-nal a felületek eladásáról. Az AOL bejelentése szerint az új feladat ellátásához jelentősen növeli reklámosztályának létszámát. A bevételeket meghatározott százalékos arányban osztják el a felek, ám ennek mértékéről nem nyilatkoztak.
Az eBay a legnagyobb e-kereskedelmi site a weben és a 15. leglátogatottabb internethely az USA-ban. A Net Ratings Inc. piackutató cég szerint a második leglátogatottabb bevásárlóhely a világhálón - 14 millió felhasználót fogad minden hónapban. Talán ennél is vonzóbbá teheti a hirdetők szemében, hogy második helyen áll abban rangsorban is, amelyen az egy-egy látogató által a site-okon eltöltött idő szerint állítják sorba az internetes vállalkozásokat.
Az eBay hangsúlyozta, hogy továbbra is a tranzakciós díjakat tekinti fő bevételi forrásának - aminek köszönhetően a web ritka nyereséges cégei közé került - és azt ajánlotta az elemzőknek, hogy a cégre vonatkozó rövid távú pénzügyi előrejelzéseikben ne vegyék figyelembe potenciális reklámjövedelmét. Ezzel szemben független elemzők az említett tulajdonságai miatt igencsak vonzó reklámhordozónak tartják az eBay.com-ot és úgy vélik, a site reklámbevételei hamarosan elérhetik a teljes - 2000-re 415 millió dollárra becsült - forgalom 10 százalékát.
Az online-bolhapiac üzemeltetői rendkívül óvatosan akarnak eljárni a hirdetések közlésével, el akarják kerülni, hogy azok zavarják a site látogatóit keresgélésük, üzletelésük közben. Egyes hirdetésekhez például linkek is csatlakoznak majd, ám az eBay kikötötte, hogy ezek nem vezethetnek olyan internetkikötőbe, amelyek fenntartói adatokat gyűjtenek site-juk látogatóiról.
(NAPI)
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.