Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

A békeidőben is kétszámjegyű éves bővülést produkáló digitális kereskedelem felfutását jelentősen felgyorsította a járványhelyzet. A fogyasztók az interneten böngészve könnyen köthetnek ki külföldi székhelyű webáruházakban, ahol a hazai kínálatban akár el sem érhető termékekre találhatnak rá. Ezért is fontos tisztában lenniük a határon túlról rendelés kockázataival, és ismerniük a probléma esetén rendelkezésre álló megoldásokat.

Az Európai Fogyasztói Központ 29 európai ország – az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia – vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást.

A megalapozott megkeresések közel kétharmada sikeresen rendeződik.

A magyar EFK a külföldi társszervezetek közreműködésével egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen. De hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben, több ügyfelet szabadítottak ki az ún. előfizetői csapdákból. Telefonos és e-mailes elérhetőségeik a www.magyarefk.hu  oldalon találhatók meg.

Az ügyészség is figyelmeztet

Miért jelent nagyobb kockázatot, ha külföldi webáruházból vásárolunk? Érdemes odafigyelni, hogy akár magyar nyelvű is lehet az oldal, mégis külföldről fog érkezni a termék – hívja fel a figyelmet a weboldalán az Ügyészség.

A külföldi webáruházra a hazaitól eltérő törvények vonatkozhatnak rá reklamáció esetén. Magasabb a postaköltség, ha ilyen áruházaktól rendelünk. A nagyobb platformoknak pedig saját pénzvisszatérítési rendszerük van, amit mindenképpen érdemes áttanulmányozni a rendelések előtt.