Magyarországon újnak számító koncepcióval indít Pannon Festék Hálózat néven boltláncot a Poli-Farbe Kft. A hétmilliárd forint forgalmú festékipari gyártó bevételeinek 82 százaléka származik a szakbolti kiskereskedelemből. Célja, hogy ebben a kereskedelmi csatornában növelje részesedését. A hálózat gerincét a már meglévő kiskereskedelmi partnerei alkotják, így tavaszig harminc, az év végéig pedig 140 tagúra bővül az üzlethálózat. A koncepció szerint a festékgyártó a kereskedelmi egység felületének 50 százalékára növeli kihelyezését, jelenlétét és nem köt ki kizárólagosságot, így a konkurens termékei is kikerülhetnek a polcra. A Poli-Farbe azzal kíván forgalomnövekedést elérni, hogy a koncepcióval a kereskedelmi partnereinek forgalma is nő. Jelenleg 23-25 százalékos a kiskereskedelmi piaci részesedése, ezt szeretné a gyengülő festékpiacon stabilizálni, illetve erősíteni. Az irány azért nem a nagy alapterületű üzletek felé mutat, mert mint Szabó Antal, a cég ügyvezető igazgatója elmondta, a magyar festékpiaci forgalom zömét a független szakkereskedők adják, míg a nagy alapterületű barkácsláncokban, a hipermarketekkel együtt, a forgalom 30 százaléka teljesül.