Vélhetően árgus szemekkel figyelik a következő hetekben a Miniszterelnökség Közbeszerzési és Gazdasági Igazgatóságának (MKGI) döntését azok az autómárka-importőr cégek, amelyek mostanáig nyertesnek érezhették magukat a legutóbbi, különféle középkategóriájú személyautók szállítására kiírt pályázaton. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) ugyanis részben megsemmisítette a döntést. Ezzel több mint kétmilliárd forint összértékben 600 új autó szállítása vált kérdésessé. Az MKGI a KD-döntés kézhezvételtől számított 30 napon belül három változat közül dönthet: újraértékeli a pályázatra korábban beérkezett ajánlatokat, új közbeszerzési pályázatot ír vagy pedig eláll a kiírástól. A legutóbbi érintené a leghátrányosabban a korábbi nyerteseket - Citroën Hungária Kft. és Strasszer AutoSystem Kft. -, valamint a jogorvoslati eljárást indító Summit Motors Hungary Rt.-t (SMH).
Az SMH azt kifogásolta, hogy az MKGI kizárta a közbeszerzési eljárásból, mivel az ajánlott járművek bemutatására meghirdetett időpontban és helyen a társaság - a többi pályázóval ellentétben - nem jelent meg. Az SMH szerint az eseményre szóló meghívót nem kapta meg, ezért nem vett részt a bemutatón. Ezt az érvelést azonban az MKGI nem fogadta el és kizárta az SMH-t.
A KD-határozat alapján számos szempontot kell értékelnie az MKGI-nek ahhoz, hogy a lehetséges döntések közül az egyiket meghozza - mondta a NAPI Gazdaságnak Schäffer István, az MKGI főigazgatója. Lapunk kérdésére megerősítette, hogy a 30 napon belül várható döntésben lényeges szempont lehet a kormány által nemrégiben bejelentett költségvetési takarékosság. Elképzelhető, hogy az érintett intézményeket megkeresik, nem változott-e a járművek beszerzésére szóló mennyiségi igényük. Schäffer korainak tartotta még az esélylatolgatást.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.