A magyarországi Siemens-csoport felvásárolta az SK Lízing Kft. és az SK Pénzügyi Szolgáltató Rt. 100 százalékos tulajdonrészét, amelyek a jövőben a cég finanszírozását szolgálják, de emellett a piac más szereplőt is ellátják pénzpiaci szolgáltatásokkal - mondta Hetényi Péter, a Siemens Rt. elnök-vezérigazgatója a tegnap tartott sajtótájékoztatón. (Az SK-cégek a Siemens Leasing and Finance GmbH tulajdonába kerültek, amely a Siemens-anyavállalat társasága.) A Siemens-csoportnak 17 országban van pénzügyi szolgáltató cége. A vállalat vezetősége a közvetlen finanszírozási lehetőségen túl azért döntött a magyarországi akvizíció mellett, mert tartós növekedést vár a lízingpiactól. A Siemens új cégei révén a gépjárműlízingen túl más területeken is szeretne jelen lenni, mert míg Ma-gyarországon a lízingérték 90 százalékát az autó és haszonjárművek finanszírozása teszi ki, addig Nyugaton csupán egyharmadát. A megvásárolt cégek közül az SK Lízing Kft. 1991-ben alakult 100 millió forint jegyzett tőkével, míg az SK Rt.-t 1995-ben alapították 150 millió forint alaptőkével. Mindkét cég vezetője Kármán Ferenc, aki az akvizíció után is pozíciójában marad. A korábban a vezetés kezében lévő cégnek 1-1,5 százalékos részesedése volt a lízingpiacon. Kármán Ferenc elmondta: a rendelkezésükre álló tőkével nagyobb növekedést nem tudtak volna elérni, ezért fogadták el a Siemens ajánlatát. 1998-ban (a nem végleges adatok szerint) 2 milliárd forintot tett ki az SK-cégek által lízingelt eszközök nettó beszerzési értéke, aminek 90 százalékát a gépjárművek finanszírozása adta. Idén - az eddigi gyakorlathoz hasonlóan - a piaci forgalomnövekedéssel azonos mértékű árbevételt szeretnének elérni, ami mintegy négymilliárd forintot jelent. (Ezt a tervet még a Siemens-akvizíció előtt készítették.) A Siemens Rt. és a tulajdonában lévő telefongyár a nem auditált adatok alapján 60 milliárd forint körüli árbevételt ért el tavaly Magyarországon - mondta Hetényi Péter. A magyarországi Siemens-csoport célja, hogy értékesítési tevékenységét a pénzügyi szolgáltatásokkal kombinálva hosszú távon versenyképessé tegye termékeit. I. M.