Húszezer látogatót várnak a Szegedi Nemzetközi Vásárra
Átalakítás és privatizáció előtt áll a Szegedi Nemzetközi Vásár és Piac Kft. A cég jelenleg 100 százalékos önkormányzati tulajdonban van. Működését két üzletág határozza meg, a város piacainak üzemeltetése, illetve a kiállításszervezés. Az előbbi egyértelműen nyereséges, míg a kiállításszervezéshez olyan tevékenységet kell kapcsolniuk, amely ezt is eredményessé teszi. A kérdésben még az idén döntenek, de előreláthatóan közterületi rendezvények és reklámok szervezésével fogják bővíteni tevékenységi körüket.
Az idén az eddigiektől eltérően egy hónappal korábban - június 5-11. között - szervezik meg a Szegedi Nemzetközi Vásárt, amelyre 200 kiállítót és 20 ezer látogatót várnak. Az év hátralévő részében további hét jelentős kiállítást és vásárt bonyolítanak le. A rendezvények jó részének komoly idegenforgalmi és városmarketing-jelentősége van. Földrajzi helyzeténél fogva a Szegedi Nemzetközi Vásár különösen alkalmas arra, hogy a régió gazdasági életének hajtóereje legyen, ugyanakkor egyre erősödik az a tendencia, hogy egyes vállalkozások üzletkötéseiket ügynökhálózatuk segítségével oldják meg és egyre kevésbé tartják fontosnak a kiállításokon való részvételt. A tapasztalatok szerint azonban ez még nem veszélyezteti a kiállítások népszerűségét.
A nemzetközi vásáron a szolgáltató cégek jelennek meg a legnagyobb számban, ezeket követik a mezőgazdasági és az élelmiszer-ipari vállalkozások. A legjelentősebb kiállítók az építőipari, épületgépészeti, lakberendezéssel foglalkozó, valamint a nyárra való tekintettel a klímatechnikai cégek közül kerülnek majd ki. Az idén jelen lesz az ipar- és az agrárkamara, valamint bankok és biztosítók is bemutatkoznak.
A standárak változóak: egy 9 négyzetméteres, szerény felszereltségű standon 100-130 ezer forintba, egy 12 négyzetméteres, "full extrás" standon megközelítőleg 500 ezer forintba kerül a részvétel. Az évente 21 ezer négyzetméteren lebonyolított szegedi vásár résztvevői közül 60 százalék visszatérő kiállító. Az idelátogatóknak egy kellemetlenséggel rendszeresen meg kell küzdeniük: a városra jellemző rossz parkolási feltételekkel.
Rill Ágnes, a cég rendezvényüzletágának igazgatója szerint nehéz megmondani, hogy jó üzlet-e a kiállítás- és vásárszervezés, hiszen az önkormányzat számos más feladattal is megbízza a társaságot. Az országban a szegeditől eltérően az az általános, hogy magánvállalkozások szerveznek vásárokat, amelyek alacsonyabb rezsivel, "rugalmasabb" számlázással, néha családi alapon működve sokkal hatékonyabbak. A szegedi társaság kiadásait jelentősen növeli a vásárterület, a pavilonok egész évi fenntartásának költsége.
HAJDÚ ILDIKÓ
**** KERETBEN ****
Szegeden május 5-7. között lesz az Autó és szerviztechnika 2000 szakkiállítás, mely a háttéripar képviselőinek nyújt bemutatkozási lehetőséget. Megjelennek a személy- és tehergépjárművek alkatrészgyártói, a szerszámok, tartozékok forgalmazói, a karosszériával, autódiagnosztikával foglalkozók, a szerelők, a beszállítók. Megismerkedhetnek az érdeklődők a háttériparnak készített számítógépes programokkal és a szükséges hardverekkel is.
Szegeden május 5-7. között lesz az Autó és szerviztechnika 2000 szakkiállítás, mely a háttéripar képviselőinek nyújt bemutatkozási lehetőséget. Megjelennek a személy- és tehergépjárművek alkatrészgyártói, a szerszámok, tartozékok forgalmazói, a karosszériával, autódiagnosztikával foglalkozók, a szerelők, a beszállítók. Megismerkedhetnek az érdeklődők a háttériparnak készített számítógépes programokkal és a szükséges hardverekkel is.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.