A technológia nagy előrelépés a vállalatoknak, akiknek kevesebb erőforrást és időt kell fordítaniuk a kérdések megválaszolására, a felhasználók pedig gyorsabban végeznek, ha hatékony válaszokat kapnak.
A robotok emberi tulajdonságokat is felvesznek, például empátiát tanúsítanak, ez a szöveges és szóbeli kommunikáción is érződni fog. Nanci, a GM Financial; Sydney, az Anthem egészségbiztosító és Erica, a Bank of America online segítője például már ilyen - írja a Világgazdaság.
A chatbotok udvarias, de határozott párbeszédet folytatnak le, sőt az is a feladatuk lesz, hogy kitalálják az ügyfél kívánságát, vagy hogy hol akadhatott el.
A Juji szoftvere még arra is figyel, hogy a felhasználó extrovertált vagy introvertált személyiségtípus-e, és ehhez igazítja a válaszadást. Bizonyos robotok még viccet is tudnak mesélni, ha úgy érzik, hogy ezzel jobb kedvre deríthetik vagy megnyugtathatják a feszült vagy tanácstalan ügyfelet - írja a portál.
Legolvasottabb
Nézőpont: Hiába a Szőlő utcai botrány, ez sem segít Magyar Péteréken
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Megcsúszott a forint: estére elszállt az euró árfolyama