Ugyan Magyarországon alacsony a visszaélések száma az elektronikus pénzforgalomban, a tendencia általánosságban nőtt az elmúlt években, ráadásul ahogy a technológia fejlődik, úgy egyre több helyen válhatnak elérhetővé az újabb fizetési megoldások még azokon a helyeken is, ahol eddig a készpénzhasználat uralkodott.

Erre tekintettel Központi Visszaélésszűrő Rendszert (KVR) alakít ki a központi infrastruktúrákat működtető GIRO Zrt., melyről a társaság már maga is szót ejtett tavaly. Most azonban a Magyar Telekom megerősítette, hogy részt vesznek a fejlesztési munkában

– írja a HWSW.

Gonda Gábor, a Telekom vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese úgy nyilatkozott, hogy a kibertérhez hasonlóan a pénzügyi szektorban is a felhasználók ellen irányuló támadások jelentik a leggyengébb láncszemet az egyre ellenállóbb infrastruktúra helyett.

A KVR szolgáltatás nem kiváltani, hanem kiegészíteni fogja a bankok csalásszűrő rendszereit a lap szerint. A GIRO hosszú távú célja, hogy az ügyfelek azon fizetési műveletei csatornázódjanak be a rendszerbe és kerüljenek központi vizsgálat alá, amelyek a csalások szempontjából relevánsak.

A rendszer mesterséges intelligencia segítségével működik majd, ami valós időben értékeli a tranzakciók csalási kockázatának mértékét, melyet szintén valós időben jelez az érintett bankok számára.

A KVR felé jogszabályi kötelezettsége lesz minden banknak adatot szolgáltatnia a gyanúsnak vélt tranzakciókról.

Az azonnali átutalásokat legkésőbb 2025. július 1-től kell a rendszeren keresztül átfuttatni, 2026. július 1-től pedig minden forint átutalást.

Tavaly 14 ezer online csalás történt, bőven akad melójuk a kibernyomozóknak

Az ORFK száz kiválóan képzett kibernyomozóból álló új osztálya tavaly 14 ezer esetben járt el az online csalások miatt. Ez idő alatt 436 főt gyanúsítottak meg, 56-ot letartóztattak.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább→