A legnagyobb tisztán magyar tulajdonú informatikai tanácsadó cég, a Clarity megalakulása előtt 130-nál több munkatársat foglalkoztató AAM négy tulajdonos partnere közül kettő távozott, és 20 másik AAM-tanácsadóval együtt létrehozták a Clarity Consultingot. A válás részleteiről a Clarity vezetői nem kívántak beszélni, de annyit megtudtunk, hogy az AAM és az új társaság között a finanszírozási források megosztása igazságosan, létszámarányosan történt. Az új informatikai tanácsadócég az első teljes évben 400 millió forint bevételre számít. Jelenleg a Clarity még együtt dolgozik az AAM-mel, közös projekteken. A nagy kormányzati projekteken kívül a távközlés és a pénzügyi szféra nagyvállalataira számítanak. A válás okát egyes források stratégiai nézetkülönbségekkel hozzák összefüggésbe. Új informatikai tanácsadó cég alapítása merész döntés ilyen recessziós időkben, de a konfliktusok a legtöbb helyen akkor válnak érezhetővé, amikor a bevételek stagnálnak vagy visszaesnek, és dönteni kell, hogy merre tovább, nem pedig akkor, amikor évente másfélszeresére nő a forgalom - mondta egy érintett. A Claritybe távozó tanácsadók a big five-hoz és a megoldásszállítókhoz hasonló iparági és szoftver-hardver kompetenciák kiépítésére, specializálódásra és az új menedzsmentdivatok követésére törekszenek, ami kockázatosabb út, mint az AAM-nél jól bevált tanácsadói szerep (független minőségbiztosítás és projektvezetés nyújtása, informatikai stratégia, rendszertervezés, folyamatszervezés). A nagyobb kockázatra utal, hogy lekerült a napirendről a korábban - még az AAM színeiben - egy brit tudásmenedzsment-céggel, a Knowledge Associatesszel tervezett közös vállalatalapítás kísérlete. Az AAM bevételei a nagy állami projekteknek, valamint a banki és távközlési megbízásoknak köszönhetően ismét növekedni kezdtek, és úgy tűnik, az AAM továbbra is komolyan számít erre a piacra. Az AAM forgalma 1999-ben 1,03 milliárd, 2000-ben 1,076 milliárd, 2001-ben pedig már 1,3 milliárd forint volt. Ez évben 1,6 milliárd forintra számítanak. A 103 fős létszámot év végére újabb 27 tanácsadóval kívánják növelni. A tanácsadó cégek története során gyakran előfordult, hogy a kisebb-nagyobb cégekből kiváló konzultánsok új tanácsadó cégeket hoznak létre. Némelyikük kicsi maradt, mások korábbi „anyjuk” legnagyobb konkurenseivé váltak, az iparág nagymenői közé küzdötték fel magukat. Az AAM alapító igazgatója, Kornai Gábor - aki visszavásárolta a Claritybe távozott Hemrik Ferenc tulajdonosi részét - úgy látja, hogy az AAM más cégekhez hasonlóan nagyon nagy összegeket költött új kompetenciák megszerzésére, amelyek később feleslegesnek bizonyultak, és a pénzt le kellett írni veszteségként. Ilyen volt az e-business, ami senkinek sem jött be. A nagy szervezetet igénylő process excellence vagy a technológiai cégeknek való product leadership helyett az AAM stratégiájának a client intimacyn, az ügyfelek bizalmának elnyerésén és megtartásán kell alapulnia.