A svéd autógyártó azt közölte az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatallal (NHTSA), hogy az érintett járművek légzsákfeltöltőinek hajtóanyaga elkezdhet bomlani, ha nedvességnek és magas hőmérsékletnek van kitéve. Ez porszemcsék kialakulásához és a felfúvóegység repedezéséhez vezethet - írja a Telex.
A vállalat világszerte visszahívja az autókat bizonyos éghajlati kritériumoknak megfelelő piacokon. A becsült költségekről viszont nem kívánt nyilatkozni. A hibára hajlamos légzsákot a német ZF Friedrichshafen AG gyártja. Az autógyártó azokat az S60 és az S80 szedánokat hívja vissza, amelyeket 2000 májusától 2009 márciusáig gyártott. Az visszahívott kocsik több mint fele, 260 000 jármű az USA-ban található.
Kapcsolódó
A Volvókban tapasztalható hiba hasonló ahhoz a problémához, ami éveken át megkeserítette a Toyota életét a Takata légzsákjaival összefüggésben. Az alkatrészekből és velük szerelt autókból világszerte mintegy 100 millió darabot hívtak vissza, de így is megszámlálhatatlan mennyiségű, a mai napig az utakon közlekedő autóban vannak jelen.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra