Busz vagy játékautó? A képre pillantva ez juthat az eszünkbe, ha az első szöuli önvezető buszokat nézegetjük. Az új jármű nem néz ki hagyományos busznak, lekerekített élei, nagy ablakai inkább játéknak, mint technológiai áttörésnek tűnnek. Az autonóm vezetést a busz első részen egy kék színű logóval jelzi a gyártó 42 Dot, amely a dél-koreai Hyundai tulajdonában lévő startup.
Ez a kialakítás szándékos - mondta Jeong Seong-gyun, a 42 Dot autonóm vezetésért felelős vezetője. A busz egy kicsit "olyan, mint a Lego", könnyen illeszthető, könnyű alkatrészekből készült azért, hogy a gyártás során alacsonyan tartsák a gyártási költségeket és a folyamat egyszerű, gyors legyen.
Kapcsolódó
A kisérleti busz drága érzékelők helyett kamerákat és radart használ a navigációhoz - tette hozzá Seong-gyun, ezzel is féken tartva a gyártás költségeit és időszükségletét. Egyelőre - egy biztonsági sofőr szoros felügyeletével - a busz egy 3,4 kilométeres kört fog magától megtenni Szöul belvárosában, ami körülbelül 20 percet vesz igénybe.
Az utasok két kijelölt megállóban szállhat fel, miután egy alkalmazáson keresztül lefoglalták helyüket az érkező buszon. (AFP)
Legolvasottabb
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Orbán Viktor ennek nem fog örülni: ekkor csatlakozhat Ukrajna az Európai Unióhoz
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után