A leállás hétfőn kezdődött és a tervek szerint három hétig tart. A Nissan mintegy 2000 alkalmazottat foglalkoztat az üzemben, plusz vannak értékesítéssel, marketinggel foglalkozó dolgozóik is. A gyárból tavaly 45 040 autó gördült ki.
A cég emellett az oroszországi exportját is leállította már korábban. Ez fájhat az oroszoknak, ugyanis a Nissan a 9. legnagyobb szereplő a piacon, tavaly 51 338 autót adtak el. A legkelendőbb modell a helyben gyártott Qashqai (20 474 darab) és az X-Trail (19 010 darab). Szentpéterváron készül még a nagytestvér Murano is.
A Nissan független kereskedői hálózata az országban továbbra is működik, bár az autók ára 30 százalékkal magasabb a rubel leértékelődése miatt.
Nem a Nissan az egyetlen, amelynek nehézségei vannak, a Renault péntekig leállította a Moszkva melletti összeszerelő üzemét. Ott egyébként a Dacia Duster-klón Nissan Terranót rakják össze - olvasható a portálon.
A Renault egyébként a Lada anyavállalatában, az AvtoVAZ-ban lévő többségi tulajdon révén mélyen beágyazódott Oroszországban. A francia vállalat állítólag azért vonakodik is megszakítani a kapcsolatokat. Moszkva azzal fenyegetőzött, hogy államosítja vagy kisajátítja az Oroszországot a háború miatt elhagyó vállalatok ingatlanjait.
Az AvtoVAZ két másik, Togliattiban és Izsevszkben működő gyára is leállt néhány napra a héten alkatrészhiány miatt.
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét
Ezt teszik most a legtöbben a nyugdíjukkal
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után