Kiváló üzletet csinált a legendás svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó azzal, hogy felvásárolta az amerikai Russell Stovert - derült a tavalyi értékesítési adatokból. A prémium csokoládék iránti erős keresletnek köszönhetően a cég határozottan növelni tudta eladásait 2014-ben.

Az egekbe emelkedő kakaóárak tavaly arra kényszerítetek a csokoládéipar legtöbb vállalatát, hogy emelje az árait. A Lindt azonban jobban szerepelt versenytársainál, amit részben észak-amerikai expanziójának, részben pedig annak köszönhetett, hogy továbbra is a jó minőségű csokik piacára koncentrálja erőfeszítéseit. Ezt a szegmenst az ágazat minden cége szeretné meghódítani, ám nem mindegyikük jár sikerrel.

Az éves árbevétel tíz százalékkal ugrott meg 2014-ben, ami jóval meghaladja a csokoládépiac alacsony, egy számjegyű növekedését. (A végleges tavalyi adatokat március közepén hozza nyilvánosságra a vállalat.) Biztos vagyok benne, hogy tartani tudjuk a 6-8 százalékos növekedési ütemet és a Russell Stover is hasonló tempóra lesz képes, miután teljesen integrálódott a szervezetünkbe - mondta a Reutersnek nyilatkozva Ernst Tanner a svájci cég elnök-vezérigazgatója.

Az amerikai vállalattal együtt, amelyet szeptember óta konszolidál a Lindt, 17,4 százalékkal, 3,39 milliárd svájci frankra (3,34 milliárd dollár) nőtt a cégcsoport értékesítése. Ez jobb a piaci várakozásoknál. Az USA-ban több mint 14 százalékkal, Franciaországban és Németországban a cégvezetés értékelése szerint "meggyőzően", Nagy-Britanniában két számjegyű ütemben bővültek az eladások. Európában átlagosan 6,5 százalékos növekedést értek el. Tanner úgy véli, hogy a kakaóbab ára a jó terméskilátások nyomán idén csökkenhet és a kereslet növekedése csak kicsit nyomja feljebb a csoki árát.