Napról napra növekszik az utazás kockázata a 3-as metrón, s ha a kormányzat nem fizeti ki a felújításhoz szükséges többletköltségeket, akár katasztrófa is történhet - reagált Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a Magyar Nemzetnek arra, hogy az elmúlt napokban felvetődött, akár el is maradhat rekonstrukció.
Az egyik legsúlyosabb gond az 1970-es években gyártott szellőztetőberendezésekkel van. Ha két megálló között az alagútban tűz vagy bármilyen okból füst keletkezne, a jelenlegi technika alkalmatlansága miatt nem tudnák biztosítani a mentéshez szükséges, a nemzetközi előírások szerinti 30 perces füstmentes időszakot - fejtegette a szakember.
A teljes felújítás nélkül még az új szerelvényekkel is baj lehet, ugyanis kiderült: hiába állítottak forgalomba már több járművet, azoknál - az elavult áramellátó rendszer miatt - le kellett tiltani az áram-visszatáplálási funkciót. Légkondicionáló nincs, így nem működik a hűtőrendszer.
A napilap értesülései szerint a napokban ülésezett az európai uniós operatív programok monitoringbizottsága is. Kiderült, hogy lehet,hogy végül mégiscsak a kormánynak kell a zsebébe nyúlnia, ugyanis a 3-as metró felújításának elmaradása a brüsszeli előírások alapján veszélyezteti Magyarország 2014 és 2020 közötti EU-támogatásának lehívását.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Véget ér az ingyenes fotózás: januártól belépőt szednek a Trevi-kútnál