A bizottság tavaly nyáron határozott arról, hogy az ír légitársaságnak és leányvállalatának az Airport Marketing Servicesnek (AMS), valamint a Transavia légitársaságnak mintegy 10 millió eurót kell visszafizetnie az államnak, mert a bizottság úgy találta, hogy különféle megállapodások révén kevesebbet fizetnek egyes repterek használatáért, mint amennyi költséget ottlétük jelent. Ezzel indokolatlan gazdasági előnyhöz jutottak, amelyet vissza kellene fizetniük a francia államkasszába.
A francia államnak négy hónapja volt a tiltott állami támogatás visszaszerzésére, és Brüsszel szerint ezt nem tette meg maradéktalanul. A hatóságok ugyanis kiküldték a fizetési felszólításokat, viszont az érintett vállalatok jogi úton támadták meg őket, a francia törvények értelmében pedig a követelést az eljárás ideje alatt nem lehet behajtani. Ez viszont ellentétes az Európai Bíróság ítélkezési gyakorlatával, ezért Brüsszel a luxembourgi uniós bírósághoz fordul, hogy a bizottsági határozatnak érvényt szerezzen.
A bizottság szerint a Ryanair, az AMS és a Transavia az angouleme-i, a nimes-i és a paui repülőterekkel kötött olyan megállapodásokat, melyek tiltott állami támogatásnak minősülnek.
Legolvasottabb
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot