Becslések szerint Ukrajnában 120 ezer hivatásos sofőr hiányzik, olyan gépkocsivezetők, akik Lengyelországba emigráltak - írta a gazeta.pl. Nincs, aki vezesse az autóbuszokat és a kamionokat. Lengyelország az egyik legnagyobb hatalom a szállítmányozás területén Európában. Lengyel cégek végzik a szállítások 25 százalékát, csak kamionból 200 ezer fut lengyel rendszámmal.
Az egyik ukrán helyi tömegközlekedési vállalat igazgatója elmondta, hogy a garázsban állnak az autóbuszaik, mert nincs elég vezetőjük. Az utóbbi három évben 30 sofőrjük is távozott - Lengyelországba dolgoznak. Míg náluk 4-5 ezer hrivnyát (40-50 ezer forint) keresnek a gépkocsivezetők, Lengyelországban 800-1000 eurót (250-310 ezer forint), amelyhez még élelmiszert és gyakran szállást is kapnak. Ráadásul az ottani járművek állapota messze jobb, mint Ukrajnában.
Kapcsolódó
Hasonló problémákkal küzd a többi ukrán tömegközlekedési vállalat: vannak olyanok, ahol a járművek 20 százalékát le kellett állítani munkaerőhiány miatt. Ugyanakkor a munkaerőimport ellenére még mindig körülbelül 50 ezer hivatásos sofőr hiányzik a lengyel piacról.
DeGiro
A hihetetlenül alacsony tarifák és az elégedett ügyfelek véleményei révén a DEGIRO a leggyorsabban növekvő bróker Európában. Regisztráljon, és fektessen be a DEGIRO biztonsági struktúráján keresztül.
Legolvasottabb
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van