Ez 87 hajót jelent: 49-et déli, 38-at pedig északi irányból. A szállított áruk szerinti bontásból kiderül, hogy aznap 26 jármű szállított úgynevezett ömlesztett árut, 18 olajat, 10 gázt, 18 volt konténerszállító, a fennmaradó 15 pedig egyéb, be nem sorolt jármű - olvasható a portálon.
Ez mindenképpen nagy hír, ugyanis lökést adhat a csatorna bővítési terveinek, amelynek a végén átlagosan napi 97 hajót tudnak majd kezelni. Ehhez azonban el kell még költeniük mintegy 10 milliárd dollárt.
Ha viszont ez sikerül, akkor a csatorna éves bevétele elérheti a 13 milliárd dollárt is. Hogy ez mekkora összeg azt jól mutatja, hogy tavaly 5,6, idén eddig pedig 3,8 dollárt termeltek. A világ egyik legforgalmasabb vízi útján zajlik a világkereskedelem 12 százaléka.
Hogy ennek elakadása mit jelent azt pontosan megmutatta az Ever Given konténerhajó elakadása, amely kihatott a globális ellátási láncokra is.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Meglepő karácsonyi húzás az MBH Banktól: minden új számlából segítség lesz
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek