Edouard Philippe kormányfő év elején bejelentett és vasárnap életbe lépett döntése hatalmas tiltakozást váltott ki a francia autósok között, annak ellenére is, hogy nem Franciaország az első, ahol lassabban lehet hajtani.
A miniszterelnök azzal indokolta a szigorítást, hogy míg a szintén 80 km / órás sebességkorlátozást alkalmazó Máltán, Svédországban, Dániában vagy Hollandiában egymillió lakosra számolva évente 25-30 ember hal meg az utakon, addig Franciaországban ez a szám közel a duplája.
Miközben a miniszterelnök azt is bejelentette, hogy átmeneti időszak sincs, azaz a rendőrök rögtön büntetnek, a közvélemény és a politikusok lázadoznak - írta a portál. Volt olyan javaslat, mely a megyékre bízta volna a szigorítás bevezetését, az egyik megye vezetője egyenesen közölte, hogy nem hajlandó kitenni az új táblákat, míg egy újonnan alakult civil szervezet a traffipaxokat kezdte megrongálni.
Edouard Philippe annyit engedett, hogy az intézkedést két év múlva felülvizsgálják. Egy friss felmérés szerint a franciák közel háromnegyede úgy véli, a szigorítás nem csökkenti majd érdemben a halálos balesetek számát.
Fotó forrása: Pixabay.com
Legolvasottabb
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Veszélyes hiba miatt rendeltek el tömeges visszahívást: több százezer autó tűnik el az utakról
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak