Az átlag európai munkavállalónak 25 percébe kerül, hogy eljusson a munkahelyére, ezzel szemben a magyaroknak 29 percre van szükségük - derül ki az Eurostat 2019-es adataiból, vagyis ez nem a koronavírus által felbolygatott időszakra vonatkozik.
A 4 perc különbség nem tűnik soknak, azonban ez oda-vissza 8, ami egy hónapban 22 munkanappal számolva 176 perc, azaz közel 3 óra. Évente pedig több mint 35 óra megy veszendőbe itthon az európai átlaghoz képest.
Kapcsolódó
Van ahol ennél is rosszabb a helyzet: a britek például 30, a lettek 33 perc alatt jutnak el a munkahelyükre. A legrövidebb ingázási időt Cipruson (19 perc), Görögországban (20 perc) és Portugáliában (21 perc) mérték.

Mielőtt beütött a Covid-19 az európaiaknak csak 4,3 százaléka mondhatta el magáról, hogy egyáltalán nem kell utaznia a munkahelyére, vagyis otthonról dolgozhatott. 61,3 százalékuk 30 percél kevesebbet, 26,3 százalékuk pedig 30 és 60 perc között ingázott, a legszerencsétlenebb 8,1 százaléknak pedig több mint egy órát vett igénybe az odaút és ugyanennyit a vissza.
Az Eurostat jelentése kiemeli Magyarországot, ahol nem csak azok aránya magas (10,6 százalék), akiknek 30 és 60 perc között kell ingázniuk reggel és délután, hanem
10 százalék fölött van azok aránya is, akik több mint egy órányira laknak a munkahelyükről.

Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Ezzel sok nyugdíjas szembesül: minden területen kapkodnak utánuk

Meggyilkolnák Zelenszkijt - előkerült a legsötétebb terv

Undorító élelmiszerüzemet zárt be a hatóság - nézze meg a videót!

Közel 100 év után vitte vissza a könyvtári könyvet, hihetetlen összeget kellett volna fizetnie

Mérgezőek lehetnek a dubai csokik, katasztrófa, mit produkáltak az országos teszten

Már százezer ember néz farkasszemet Vuciccsal
Olyan mélyütést kaphat ezzel a magyar ipar, hogy az tényleg beteheti a kaput

Rogánt váltva Lázár új gazdaként lefejezte az útdíjbevételekért felelős céget
