A HAC zágrábi központjában egy forgalomirányítási és -felügyeleti központot hoznak létre, amely valós idejű információkat gyűjt a horvátországi autópályák forgalmi állapotáról, beleértve a HAC által kezelt autópályákat, valamint az Isztria Y autópályát és a Zágráb-Macelj autópályát is.

Horvátország autópálya-hálózata (Forrás: HAC)
Horvátország autópálya-hálózata (Forrás: HAC)

Az ígéretek szerint a fejlesztés év végére megvalósul, vagyis az eredményeit már a következő szezonban érezhetik az autósok. Az új kamerák képesek lesznek gyorsabban és biztonságosabban észlelni a potenciálisan veszélyes helyzeteket, például ha valaki az ellenkező irányba halad, ha egy jármű megáll a pályán, vagy ha valaki gyalogol az út mellett. Ezekről az eseményekről tájékoztatni tudják a közlekedőket.

A forrásokra, amelyből ez a projekt megvalósul több ország pályázott közösen, Horvátország mellett Magyarország, Olaszország, Ausztria és Szlovénia. Ezt hívják Crododile projektnek, amelyből Magyarországon is fejlesztették az autópályák információs hálózatát korábban.

Horvátország 100 millió kunát kapott, ami a támogatható költségek 85 százaléka - olvasható a portálon.

Szükség is van a horvát autópályák fejlesztésére, miután kiderült, hogy a vasút nevetségesen versenyképtelen a többi közlekedési móddal szemben.

A magyar határtól autópályán juthatunk el a legtöbb horvát tengerparti városig. Az autópályadíjak idén sem változtak, annyit kell fizetni, mint 2020-ban, a megtett kilométer alapján, a sztrádáról lehajtáskor. A fizetős kapukat 2023-ban szerelik le - írta a horvatorszaginfo.hu, amely oldalon a jelentősebb városokba vezető utak díjairól is olvashatnak.