A kínai kormány a fékre lépett a külföldi terjeszkedési tervekkel kapcsolatban, de legalábbis jobban figyel a projektek életképességére, már csak a kínai vállalatok adósságterheivel kapcsolatos aggodalmak miatt is - mondta a Bloombergnek Jacques Nel, az NKC African Economics közgazdásza.
A hirtelen jött szigor oka az az lehet, hogy a Hszi Csin-ping kínai elnök személyes projektjének számító Egy út, egy övezetet világszerte egyre több kritika érte, amiért kigazdálkodhatatlan hiteleivel adósságcsapdába ejti a kölcsönöket felvevő országokat. A politikus áprilisban jelezte, hogy országa a jövőben alaposabban megfontolja befektetéseit, és nagyobb beleszólást követel meg - írta a portál.
Így leállt egy kenyai vasútépítés, mivel Kína egyelőre nem folyósította a befejezéshez szükséges 4,9 milliárd dolláros hitelt. Kazahsztánban is leállítottak egy vasúti beruházást, míg Zimbabwében egy nagy naperőmű építése maradt finanszírozás nélkül.
A G7.hu szerint az új keletű kínai körültekintés lehet az oka annak, hogy a tervekkel ellentétben nem írták alá július közepéig a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződést a Budapest-Belgrád vasút hazai szakasza felújításának finanszírozásáról. Márpedig a már aláírt kivitelezési szerződés csak ezt követően lép hatályba.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Razziák hete jön az utakon: bárhol megállíthat a rendőrség
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen