A felújítás alatt 2018 áprilisától a két megyei jogú város állomásai között szünetelt a vonatközlekedés, és pótlóbuszok szállították az utasokat - írta a MÁV. A vonalat a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train miatt újítják fel.
Február 22-től a teljes vonalon, Szeged és Békéscsaba között M41-es dízelmozdonyok közlekednek - az utasforgalomtól függően - kettő, három kocsival, megtartva a korábban már megszokott csatlakozási rendszert Szegeden, Békéscsabán és Orosházán, és továbbra is biztosítanak átszállást Szentes felé Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson.
Kapcsolódó
Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között 22 kilométeren fektettek le síneket, ahol a vasútüzem megkövetelte, ott második vágány is épült, ágyazat- és tereprendezési munkákat is végeztek, szabályozták a váltókat és a vágányokat. Jelenleg zajlik a biztosítóberendezés kiépítésének befejező fázisa. A szükséges hatósági eljárások befejeztével ez a pályaszakasz 100 kilométer/órás megengedett sebességre lesz alkalmas - áll a közleményben.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján található adatok szerint a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege mintegy 25,7 milliárd forint.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"