Tank, kilóra
A Gastro-Track Bt. tulajdonosa, a korábban hivatásos katonaként szolgáló, majd civilben nehézgépekkel, lánctalpasokkal foglalkozó Hasznics József elmondta: olyan fémhulladék-kereskedőktől szerezték be a járműveket,

UAZ már nincs
T-55-ösök, UAZ terepjárók már nincsenek a készletben, az eladásra váró járművek zömét régi szovjet teherautók adják, de vannak még Csepelek is - tudtuk meg a honvédelmi tárca illetékesétől. A honvédelmi célra feleslegessé minősített ingó vagyoni eszközök és készletek felszámolását közel két éve irányító dr. Gömbös János miniszteri biztos elmondta: az értékesítés egy-egy inkurrencia-raktár teljes készletére irányul, ezek egy csomagban történő értékesítésére 5-10 meghívott vállalkozás licitál. E cégeknek - amelyek elsősorban fegyverkereskedelemmel illetve hulladékfeldolgozással foglalkoznak - rendelkezniük kell a hatástalanításhoz szükséges technológiával, engedéllyel.

A kormánybiztos további példaként említette, hogy a Zil 131-es teherautókat és az Ural 375-ös terepjáró tehergépkocsikat 90-100 ezer forint körüli, a Kraz 255-ösöket 120-270 ezer forint közötti áron hirdették meg.
ömbös megjegyezte: a honvédség érdeke, hogy egy-egy eljárás keretében nagy mennyiséget értékesítsenek, a készletektől minél előbb megszabaduljanak, mert az objektumok őrzése sokba kerül, a megtakarított pénzt pedig a hadsereg működésére fordíthatják.300 liter óránként
Az egy éve működő, a cégvezető szerint Európában is egyedülálló szolgáltatást nyújtó vállalkozás egyelőre nem aranybánya. "Aki arra alapozna, hogy ebből megél, eltartja a családját, az ne csinálja" - fogalmazott Hasznics. Szavait alátámasztja az árlista is: egy-másfél óra harckocsi-vezetés 60-115 ezer forintba kerül, aminek az üzemanyag-költség elviszi a legnagyobb részét. "Fullgázon pörgetve T-55-ös tank 36 literes motorja megeszi a magáét. A korábban műszaki harci mentőként szolgált lánctalpas fogyasztási normája 170-400 liter gázolaj gépüzemóránként, ami a gyakorlatban 300 literre jön ki" - mondta a cégtulajdonos. Vannak persze kisebb étvágyú jószágok is: a 18 tonnás GSZP-055 vagy a ZSU-23-4 óránként 100-120 liter gázolajjal beéri. A három járműhöz továbbiak beszerzését tervezik, ám ehhez segítségre volna szükségük.
Legénybúcsú, csapatépítés
A vendégek szervezését intéző Hasznics Márta elmondta: főként ősszel, kora tavasszal érkeznek a látogatók. Volt, hogy legénybúcsúra, vagy születésnapra kapta ajándékba a harckocsizást a kuncsaft, de már partnertalálkozókhoz, csapatépítő tréningekhez is igénybe veszik a cégek a szolgáltatást. A járművek úgy működnek, mint a tanulóautók, azaz egy gyakorlott vezető segíti az "újoncot", és be is tud avatkozni, ha szükséges.
Legolvasottabb
Ha ilyen teát vett, azonnal vigye vissza: veszélyes anyag került bele
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Aranyvasárnapi sokk az utakon: brutális forgalom bénítja a legfontosabb autópályákat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél