Ismét sikeres évet tudhat magáénak a hazai utcai ételárusítás legnagyobb tömörítője, a Food Truck Show Hungary Kft.: 2019-ben összesen 280 rendezvénynapon, több mint 1 milló eladott termékkel és 250 food truckkal állt az eseményekre látogató milliós közönség rendelkezésére - állítja közleményében a társaság, amelynek idén 12 százalékos bevételnövekedést ért el.
A legsikeresebb food truckok, mint a Zing Burger, a Smokey Monkies vagy a Happy Churros forgalma az idei évben átlagosan 20-30 százalékos növekedést mutat, a kereskedők összesen pedig több mint 2 milliárd forintos forgalmat generáltak. Ebben nagy szerepe volt az olyan eseményeknek, mint a Food Truck Show-k a Kincsem Parkban, vagy az Andrássy úti Nemzetközi Street Food Fesztivál. Ezeken közel 100 millió forint értékben értékesítettek utcai gyorsételeket.
Az utcai rendezvények mellett megduplázódott a vállalkozás cateringforgalma is: idén kétszer annyian választották a food truckokat a hagyományos cateringgel szemben, ami összesen több mint 25 ezer eladott terméket és közel 200 ezer vendéget jelent.
Vad-Horváth Zoltán, a Magyar Street Food Egyesület elnöke és a Food Truck Show főszervezője azt mondta, a szervezetük célja az idei dinamikus bővülés után, hogy jövőre Magyarországon rendezzék meg a nemzetközi Street Food Európa-bajnokságot, amire a verseny főszervezői is nagyon nyitottak.
Legolvasottabb
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Drónokkal razziáznak a Bakonyban