Május végén tesztüzemmel elindította első Magyarországi elektromos villámtöltőjét az M1-es autópálya bábolnai, OMV töltőállomásán a német autógyárak által létrehozott Ionity GmbH. Az egységek az Ionity európai hálózatához kapcsolódnak, ami a tervek szerint 2020 végére már 400 főállomásra bővül.
A müncheni központú társaság a ma elérhető legfejlettebb technológiát telepítette a Budapest felé tartó szakaszra, ugyanis a kialakított négy töltő egyenként 350 kilowattos (kW) csúcsteljesítményre képes. Az európai szabvány szerinti CCS2-es csatlakozókkal felszerelt állomásokhoz mérhető kapacitású egységeket eddig nem csak Magyarországon, de még a kelet-európai régióban sem alakítottak ki. Összehasonlításul: a most működésben lévő hazai normál- és szupertöltők jellemzően 22-75 kW teljesítményre képesek - olvasható a közleményben.
A négy különálló töltőn az angol mellett magyarul is megtalálható a használati útmutató. A tervek szerint a villámtöltőket érkezési sorrendben lehet igénybe venni.
Az Ionity töltőinek használata bruttó 8 eurónak megfelelő forintba kerül. Ez független attól, hogy mennyi ideig használják azokat, és mekkora töltést vesz fel a rákapcsolt gépjármű. A rendszer a számlaadást is lebonyolítja, amelyet a felhasználó e-mailen kap meg.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Nem is gondolná, hogy töltenek a magyarok
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak